Krok 29 Spokojny umysł

Emocje są odpowiedzią nie tylko na bodźce z zewnątrz, Budzą się zazwyczaj na samą myśl o…. I jakie będą twoje myśli, takie będą twoje emocje. Dobre emocje, to dobre samopoczucie, za którym podąża dobra kondycja ciała.

Co w związku z tym? Jak uciszyć niepożądane myśli, pchające się do głowy, od których nie jest ci najlepiej. Stres, potem wspomnienie stresu, kiepskie zdarzenie a potem wspomnienie kiepskiego zdarzenia. To wszystko wyzwala identyczny koktajl stresowych hormonów.

Czasy są trudne. Pełne błyskawicznie zachodzących zmian, nawału bodźców, natłoku informacji. Twój umysł i ciało nie jest przystosowany do szybkich zmian. Ewolucja nie nadąża.

Żeby nie zatracić się w spirali skręcającej się coraz szybciej, spróbuj zwolnić w środku. Wyciszyć wspomnienia przeszłości i lęki o przyszłość.

Medytacja nie jest na początku prosta. Umysł nie jest przyzwyczajony do niemyślenia. Będzie mielił, przetwarzał, planował i kombinował, byle nie poddać się ciszy. Temu niezbędnemu resetowi, z czasie którego wszystko ma szanse poukładać się od nowa. Stworzyć nowe połączenia, pozapełniać informacjami właściwe szufladki.

Zacznij od kilku minut, w czasie których postarasz się nie myśleć o telefonie, objedzie, sprawach wczorajszych i jutrzejszych. Nie traktuj tego czasu jak straconego, bo może się okazać, że w tym cichym czasie, zębatki problemów wskoczą na swoje miejsce na kółku rozwiązań.

Nie bez powodu mówi się, że dobrze jest się przespać z problemem. Medytacja działa podobnie.

Jeśli poziom irytacji w czasie bezczynnych minut jest paradoksalnie źródłem kolejnej frustracji, a tak może być, poszukaj innego sposoby na zajęcie, na wyłączenie myśli. Kup kolorowankę dla dorosłych. Wyjdź na bardzo długi spacer, który zmęczy ciało. Skup się uważnym stawianiu stóp i regulowaniu oddechu.

I obserwuj, jak gonitwa myśli staje się mniejszym problemem.

Zrób coś po swojemu. Dla siebie. Bądź spokojny.

Komentarze